PERSONAL: __ I no he estimat mai tant la vida

Indubtablement, en la meua vida, hi ha hagut una obra que m'ha marcat profundament. Una joia operística que, des de que, fa un bon grapat d'anys quan la vaig coneixer, em va acabar de traçar interiorment i va decidir les meues preferències musicals. A vegades, fins i tot, pense que foren, també, les preferències personals. Escoltant aquesta obra, vaig descobrir el plaer que pot arribar a provocar la música. I com la música, un art tan abstracte i tan metafísic, era capaç d'arribar a transmetre un torrent d'emocions i de sentiments. La música, quan sents aquesta òpera, pren forma i es dibuixa. I totes les sensacions que descriu aconsegueixen sotmetre fins el fragment més pur de la profunditat de l'ànima humana. Aquest, sens dubte, era el millor llegat cultural que em podia donar el meu pare.

(article per concloure)

No hay comentarios: